Drukuj
Kategoria: Joga
Odsłony: 110

Agnisara

"To swobodny przepływ powietrza przez fazę pełnego wydechu, po którym następuje pełny wdech, przy pełnej współpracy mięśni brzucha i bez jakichkolwiek przerw w oddychaniu; w ćwiczeniu tym dążysz do tego, by wdech miał taką samą długość jak wydech".(S.A.Saraswati).

 

Stań w rozkroku, ułóż stopy trochę szerzej niż szerokość bioder, połóż dłonie na udach. Rozluźnij całkowicie mięśnie brzucha poprzez przeniesienie ciężaru ciała na ramiona. Skieruj swoją uwagę na oddech. Zadbaj o to by barki, szczęka i szyja nie były napięte, cały czas wydłużaj mięśnie tylnej części szyi.

Koncentruj się na wdechu i wydechu. Zaangażuj mięśnie brzucha bardziej niż zwykle. Oddychaj przez nos, nie rób przerw pomiędzy kolejnym wdechem i wydechem . Podczas wdechu pozwól by brzuch rozszerzył się, a kiedy robisz wydech, napnij mięśnie brzucha, wciągając go do środka, w kierunku kręgosłupa i całkowicie wypchnij powietrze z płuc i pozwól na swobodny wdech.

Początkowo wykonaj pięć pełnych oddechów, stopniowo zwiększając liczbę do osiemnastu.

 

Przeciwskazania do wykonania tego ćwiczenia: ciąża, wysokie ciśnienie tętnicze, choroby sercowo - naczyniowe, przepuklina. 

 

Energia- prana w czakrze trzeciej- Manipura przejawia moc transformacji. Prana w tej czakrze odpowiada za przekształcenie wszystkiego tego co ciało pozyskuje z zewnątrz w postaci pożywienia, czy tez oddechu. Pożywienie przekształcane jest w substancje odżywcze ,a informacji w idee.

Tlen w komórkach podczas procesu metabolizmu zostaje przekształcony w dwutlenek węgla i energię. Pożywienie przekształcane jest w węglowodany, które magazynowane są w ciele. Agnisara jest ćwiczeniem stymulującym te procesy