Drukuj
Kategoria: Joga
Odsłony: 183

Aby poczuć spokój wewnątrz siebie, ukorzenić się, a za razem kierować się w górę.

Pozycja drzewa- w której to szukamy balansu, punktu równowagi.

 

Wykonanie:

Stań w Tadasanie czyli stopy rozstawione na szerokość bioder, ramiona opuszczone wzdłuż tułowia, barki rozszerzone ,opuszczone w dół, łopatki ściągnięte. Szyja wydłużona, głowa w linii pomiędzy piętami. Ciężar ciała spływa wzdłuż tułowia, nóg i stóp do ziemi. Poczuj jak ciężar ciała spływa w dół, poczuj jak łączysz się z ziemią, wrastasz w nią. Możesz wyobrazić sobie ,że od stóp wypuszczasz korzenie, a jednocześnie wyrastasz ku górze. Poczuj prąd przebiegający od stóp w górę ciała.

Teraz przenieś ciężar ciała na lewą nogę. Głowa znajduje się teraz nad piętą lewej nogi. Poczuj jak wyrastasz w górę z tej nogi coraz wyżej. Teraz weź głęboki wdech i z wydechem unieś prawą stopę i umieść ją na wewnętrznej części lewego uda. Gdy poczujesz się pewnie w tej pozycji weź  wdech i z wydechem unieś ręce bokiem w górę. Przez cały czas odczuwaj połączenie z ziemią,spływanie ciężaru w dół. Kontroluj ustawienie kości krzyżowej, ściągając ją w dół.

Powoli opuść prawą nogę. Wdech i teraz przenieś  na nią ciężar ciała. wdech i z wydechem unieś lewą nogę i oprzyj stopę na wew, stronie prawego uda. Wdech i podczas wydechu unieś ręce w górę.

Wykonaj ok 7 pełnych oddechów w tej pozycji i powoli wróć do pozycji wyjściowej.

*W utrzymaniu równowagi pomaga znalezienie jakiegoś punktu przed sobą i wpatrywanie się w niego.*

*Ręce możesz również złączyć najpierw na wysokości serca tak jak do modlitwy, a następnie podczas wydechu unieść je w górę nad głowę (nadal złączone)*

Jeżeli nie sięgasz stopą do uda możesz najpierw oprzeć ją powyżej kostki lub na piszczeli lub na wysokości kolana. Spróbuj wszystkich wariantów i wybierz ten, w którym czujesz się stabilnie. Z czasem podniesiesz stopę wyżej :-)

Pozycja drzewa wymaga dużej koncentracji

Aby sięgać w górę musimy być dobrze uziemieni. Wielkie aspiracje muszą być w równowadze z uziemieniem.