Bardzo ważną częścią całego cyklu oddechowego jest wydech. Podczas wydechu wydalamy z organizmu wszystko czego nasze ciało już nie potrzebuje, by podtrzymać swoje funkcje życiowe. Bez głębokiego i całkowitego wydechu nie ma pełnego wdechu.

Aby poczuć spokój wewnątrz siebie, ukorzenić się, a za razem kierować się w górę.

Pozycja drzewa- w której to szukamy balansu, punktu równowagi.

Jak asany wpływają na mięśnie?

 

 

Żeby odpowiedzieć na to pytanie przypomnijmy sobie, o tym że nasze mięśnie charakteryzuje coś co nazywamy tonusem mięśniowym.

Agnisara

"To swobodny przepływ powietrza przez fazę pełnego wydechu, po którym następuje pełny wdech, przy pełnej współpracy mięśni brzucha i bez jakichkolwiek przerw w oddychaniu; w ćwiczeniu tym dążysz do tego, by wdech miał taką samą długość jak wydech".(S.A.Saraswati).

Za pomocą technik oddechowych możemy oddziaływać na przepływ energii w naszym ciele. Poniżej opiszę pięć , które przywracają zaburzoną równowagę pięciu kolejnych czakr.  Najpierw jednak trochę wiedzy z mojej ulubionej książki o jodze autorstwa Swami Ambikananda Saraswati.

 

O pięciu żywiołach.